EU Madad Innovation Lab
Youth and Digital Innovation
Looking for Participants

Are you interested in how digital innovations can help tackle challenges Jordanian and Syrian people face in your communities? Do you want to be part of a motivated team of young people and jointly develop solutions for problems that are affecting your daily lives? Are you ready to exchange ideas about digitalisation, design thinking, business canvasses and much more?

هل تعتقد أن الشباب من اللاجئين والمهجرين والمجتمعات المضيفة بإمكانها انتاج حلول ابتكارية رقمية للمشاكل التي يواجهونها؟ هل ترغب في أن تكون جزء من فريق وتقوم بتطوير الوسائط الرقمية كرد على المشاكل التي تؤثر على الحياة اليومية؟ هل أنت على استعداد لمعرفة المزيد عن الرقمية ، والتفكير المرتكز على التصميم ، ونمذجة الأعمال ، وأكثر من ذلك؟

If your answer to these questions is a loud YES, we invite you to apply to the EU Madad Innovation Lab on Youth and Digital Innovation, organised by the Qudra Programme*.

If you are 18 - 35 years old, live in Mafraq, Irbid or Amman and interested in digital innovation and entrepreneurship activities, join us in our Youth and Digital Innovation workshop that will be held through GIZ's Qudra programme. Qudra programme is funded by the EU and BMZ and seek giving employment opportunities for Syrian and Jordanian youth. The workshop will last for 12 days over 4 weeks, starting from 22 July and ending by 14 August, in Irbid and Amman (transportation for Mafraq participants will be covered).

إذا كان عمرك ما بين 18 – 35 عاماً، وتقيم إمّا في المفرق أو إربد أو عمّان، ومهتمّاً بالابتكار الرقمي والفعاليّات الرياديّة، شاركونا في ورشة عمل "الشباب والابتكار الرقمي". تعقد ورشة العمل من قبل برنامج "قدرة" التابع للوكالة الألمانيّة للتعاون الدولي (GIZ). يموّل برنامج "قدرة" من قبل الاتحاد الأوروبي والوزارة الألمانيّة للتعاون الاقتصادي والتنمية، ويسعى لمنح الفرص التوظيفيّة للشباب السوريين والأردنيين. تجرى ورشة العمل في 12 يوماً على مدار 6 أسابيع، من (22) تمّوز/ يوليو وحتّى (14) آب/ أغسطس، وذلك في إربد وعمّان (المواصلات مؤمّنة للمشاركين).

سيعمل المشاركين خلال ورشة العمل مع مجموعات العمل على تطوير أفكار مشاريع رياديّة تعكس تحديات مجتمعاتهم وإيجاد حلول لها. سيتم تطبيق هذه الأفكار وتحويلها إلى فرص توظيفيّة عبر العمل مع الشركاء والداعمين. تهدف هذه الفرص لتطوير المجتمعات.

Labs name
اسم المختبر

EU Madad Innovation Lab on Youth and Digital Innovation

الشباب والابتكار الرقمي EU Madad مختبر إبتكار

Duration
المدة

4 weeks

Workshops
التقويم

22 July - 14 August

Location
المكان

Irbid and Amman, Jordan

اربد وعمان - الاردن

Cost
الأجرة

Free admission

تقديم طلب مجاني

Application deadline
آخر تاريخ للطلب

12 July 2018

Please apply to the EU Madad Innovation Lab on Youth and Digital Innovation if you are:
يمكنكم التقديم إذا كنتم

  • Are a Jordanian or Syrian national/ أردنيين أو سوريين
  • Are aged between 18 and 35 years/ العمر ما بين 18 و35 عاماً
  • Have a basic knowledge of computers (e.g. browsing the internet, using Microsoft Word)/ تمتلكون معرفةً مبدئيّة بالكمبيوتر (مثل الإنترنت ومايكروسوفت وورد)
  • Demonstrate social activism in your community/ تبحثون عن النشاط الاجتماعي في مجتمعاتهم
  • Respect people of other backgrounds, genders and opinions/ تحترمون الناس من كافة الخلفيّات ويحملون مختلف الآراء ومن الجنسين
  • Are available to commit to all the workshop and meeting dates (see below) as well as informally meeting with other members of your group between meetings/ مستعدون للالتزام بكافة مواعيد ورشات العمل والاجتماعات (أنظر في الأسفل)، إضافة إلى الاجتماع بشكل غير رسمي مع المشاركين في مجموعاتكم ما بين الاجتماعات
  • Are willing to travel to other cities in Jordan for joint workshops and meetings (transport will be provided)/ مستعدون للتنقّل إلى مدن أخرى داخل الأردن للمشاركة في ورشات العمل المشتركة. (سيتم توفير المواصلات)

* The Qudra Programme is a regional action financed by the EU Regional Trust Fund in Response to the Syrian Crisis, the 'Madad' Fund and the German Federal Ministry for Economic Cooperation and Development (BMZ) seeking to strengthen resilience for Syrian refugees, IDPs and host communities in response to the Syrian and Iraqi crises. The programme is jointly implemented by the Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH, Expertise France (EF)Spanish Agency for International Development (AECID) and Hungarian Interchurch Aid (Ökumenikus Segélyszervezet, HIA) in programme partner countries of Jordan, Lebanon, Turkey and Northern Iraq/KRI.